Sorting Life Out

I guess I'll blog back someday. Cuz it's nice ya know. To write when no one bothers to read.
It's somehow an assurance yang assured me that people won't judge. Those who read might be only those who care.
Kot la ek.

Few days back, ada rasa pelik tiba-tiba. It ain't the cliche feelings. Nope.
Dia rasa macam sebal. Macam menyampah yang kalau boleh kau taknak layan sesiapa luar circle family. (read: lelaki) Aku rasa takde pun benda yang triggered untuk rasa macam tu. But it is what it is.

I deactivated my instagram for a short while. Hoping to calm myself down. Rasa bitter tu aduhai.. Macam nak maki semua makhluk sebab kacau tenang aside from a chosen few. Tapi bila a chosen few tu pun macam nak cari gaduh.. Aku tak rasa akan ada exception lagi. If the trusted few pun buat hal apa je jaminan yang entah sape sape ni akan ada dalam good books aku all the time. Takdelah maknanya aku harap orang faking suka aku ke hape. JUST DON'T HURT ME WHEN I NEVER HURT YOU. It hurts like hell if you know what I mean.

Tapi manusia.. Siapa je boleh puaskan hati semuaorang? Bukan applicable untuk aku je. Applicable untuk semua juga. As much as ada orang yang akan tak puas hati dengan aku, confirm ada punya orang yang tak dapat puaskan hati aku. What goes around comes around. Pi mai pi mai tang tu jugak. Nak kona kot mana je.

Dan dengan aku yang memang suka menulis ni, aku rasa aku tak boleh lari dari menulis panjang-panjang luahan dekat ig. And I can't still be seen as a sane person. Aku akan nampak macam perempuan tak sihat yang ranting all the time yang ada masalah dengan semuaorang if I keep on doing so. Padahal masalah aku hanyalah masalah dengan diri sendiri. Internal conflict. Jadi, resolution aku.. Blogging. For now. At least blog memang tempat menulis dan yang masih guna blog pun adalah beberapa kerat yang kadang-kadang rasa nak back to being classic dan tak rasa pun ada yang akan came across this post. Kalaupun ada, dan rajin nau nak baca sampai ke bawah ni, hello! This is just the unstable me. :D

For now, adalah rasa pedih-pedih sikit lepas deactivate ig tu. Withdrawal symptom kot. Macam orang yang dipaksa henti rokok tiba-tiba. Aku juga tiba-tiba decide untuk deactivate sebab lagi pedih tahan menyampah dan tahan rasa nak menulis daripada deactivate ig. Ala, tak pedih mana pun lah takde ig ni. Bosan je kot. Sebab every 5 minutes memang akan buka. Kerana lumrah aku memang jenis nak socialise. Like mingling around. Dan aku rasa ada sejenis peacock(personality test haritu) juga kot dalam diri aku yang rasa nak interact dengan satu dunia. Jenis yang tak heran kalau satu dunia nak bagi attention pun. Bagi jelah, aku terima. Hukhuk. Tapi kerana peacock tu clashing dengan lion, aku rasa the lion in me lebih dominant dan sedang cakap dekat peacock, "tone down lah sikit bodoh tu, takde orang heran pun. They just enjoyed tengok apa kau bagi dan makin nak tau bila kau jadi secretive hence they asked sampai kau jawab. If you don't, then they turn mad." Lol aku cakap macam aku artis. Heh. But again, it is what it is. I wanna stop being peacock for a short while like ada baki dalam 3-4 hari lagi. I'll manage InsyaAllah.

:D

p/s This is nice! Writing like this is nice!

Comments

Popular posts from this blog

Don't ask

One of the Phases

24hrs